Бренд громади, це комплекс асоціацій, що виникають у реальних та потенційних користувачів при згадуванні її назви.
18 лютого 2020 року, на замовлення Перечинської ОТГ та Ресурсного центру у Закарпатській області ГО “Справа Кольпінга в Україні” було проведено тренінг на тему бренду та брендування громади.
Тренером виступив Олександр Коваль, експерт з туризму, керівник “Турінформ Закарпаття, викладач факультету туризму УжНУ.
Що важливо? Складові бренду громади:
- інфраструктура громади
- туристичні місця громади
- оздоровчо-рекреаційні об’єкти
- промисловість та підприємці на території громади
- культурно-мистецькі заходи громади
- національні традиції жителів громади
- і безлічі інших параметрів.
Бренд території – це відмінні риси, які вирізняють конкретну територію, серед конкурентів. І ми розуміємо, що сьогодні цей процес активізувався, десятки міст та територій розробляють логотипи та прагнуть стати брендами.
Основна задача, яку слід сформувати команді з управління брендом є – виділити населений пункт на тлі конкурентів і залучити нових жителів і інвесторів.
Брендинг території слід ретельно продумати, а головне реалізувати. Він може містити кілька креативних концепцій, які призначені на різні цільові аудиторії, які слід визначити, а саме:
- туристи чи візитери
- інвестори
- місцеві жителі.
Хто виступає замовником брендингу громади? Зазвичай в ролі замовників виступають міська влада, активна частина представників організацій, спонсори ітд.
Під час тренінгу в Перечині, на тему побудови бренду для представників Перечинської громади (Закарпатська область), розкрито основні базові питання:
- Бренд громади: чи потрібен, фішки, ідея, очікування
- Основні цільові групи в брендингу території громади – алгоритми створення бренду громади
- Сприйняття території громади цільовими групами
- Турпродукти громади та їх використання у брендингу
- Механізми та формати брендингу громади
Питання, на які слід дати відповідь громаді – які очікувані результати від брендингу?:
- Привернути увагу інвесторів і підвищити приплив інвестицій в громаду;
- Збільшити обсяг реалізації послуг від розвитку туризму, залучити нових туристів та візитерів і підвищити доходи бюджету громади;
- Підвищення у молодого населення інтересу до громади;
- Розвиток освіти та кульутри в громаді;
- Розвиток бізнесу і підприємництва в громаді;
- Підвищення іміджу громади в області та за її межами;
- Побудувати партнерські відносини з приватними організаціями, іншими містами і навіть приватними особами;
Брендинг громади, це комплекс заходів, які спрямовані на формування певного іміджу території громади.
З чого розпочати громаді процес брендування? Поради від “Школи сільського туризму” та “Турінформ Закарпаття”:
- Сформувати робочу групу з числа зацікавлених учасників громади
- Дати відповідь на питання:
- Для чого потрібен бренд?
- Кому потрібен бренд?
- Ідеї для бренду
- Фішки громади
- Як заявити про себе?
- Що та кому це дасть?
- Як реалізувати?
3. Оголосити конкурс на розробку логотипу
4. Провести дослідження
6. Сформувати мету бренду
7. Виробити концепцію та реалізацію процесу брендингу
8. Безпосередньо реалізувати
9. Провести аналіз і оцінювання результатів брендингу
Брендинг громади розпочинається з логотипу, органи влади, жителі громади, організації та установи, партнери поширюють його на усі сфери життя. Логотип та гасло громади розміщують на афішах, зупинках громадського транспорту, туристичних вказівниках, на поліграфічній та сувенірній продукції, у вітринах закладів харчування, проживання та інших установах. Він має викликати та формувати гордість за свою громаду.
Довідка:
“Турінформ Закарпаття” та “Школа сільського туризму” займається розробкою територіального маркетингу та брендингу територій громад, цей процес спрямований на підвищення позитивного іміджу, залучення інвесторів та візитерів у громади.