Маркетинг це не просто важлива складова успіху в бізнес діяльності, але й основа для успішних продаж послуг та продуктів. Якщо не буде клієнтів та продажів, існування власної справи, бізнесу сільської садиби буде під загрозою існування.

Скажемо одразу, господарю сільської садиби, не потрібно лякатись маркетингу. Маркетинг охоплює різні напрямки та сектори діяльності сільської садиби, які мають зв’язки між послугами та рівнем їх продаж.

Наприклад, якщо ви щось створили, то без реклами це важко зробити. Тоді виникає питання, які інструменти маркетингу використовувати?

Якщо Ви щось створили, у інвестували кошти у створення продуктів чи послуг, Вам потрібно їх продавати. Але, попереду запуску реклами передує процес дослідження ринку, вивчення конкурентів, вивчення цільової аудиторії споживачів, їх бажань.

Головна ціль такого інструменту маркетингу, як дослідження ринку – пошук оптимального рішення співвідношення споживчих характеристик та відповідності послуг сільської садиби до потреб цільової аудиторії.

На це впливає, як рівень сервісу, відгуки та лояльність клієнтів так і сайт, контент на сторінках у соціальних медіа чи блозі, реагування на запити, прогнозування, робота з базами даних та звісно просування, як і побудова власного бренду.

Це все є маркетингом, комплексною діяльністю, що потребує побудови стратегії та її виконання. Це процес, та діяльність, після якої наступає етап продаж, що є результатом маркетингу. І до нього теж слід готувати, але про це окремо.

Чи це потрібно робити? Так. Чи це складно? Ні.

Чи є страх перед маркетингом?

Під час діагностики бізнес моделі сільської садиби, яку проводимо на замовлення, спілкування з господарем, вивчення садиби та її сильних, слабких сторін, можливостей чи загроз, ціноутворення, продуктів та послуг, оцінки рівня сервісу, то можемо зробити припущення – більшість господарів, не ставляться до своєї діяльності, як до бізнесу. Кожен має звісно своє бачення, що робити, але усі сходяться на тому, що хочуть більше заробляти. Але є певні обмеження, бар’єри, розуміння щодо використання комплексу маркетингу у діяльності сільської садиби.

Загальне бачення господаря – пропонувати послуги проживання. Але замість того, що б скласти чіткий план досягнення цього всього, вони щодня багато працюють, докладають зусиль що б виконувати завдання, які з’являються. Але клієнти від цього чомусь не з’являються.

Хто наша цільова аудиторія? Де перебувають клієнти? Яка природа появи туристів у нашому селі, районі, області? Куди та заячим вони їдуть? Чому вони повинні приїхати до нас? Що саме вони хочуть? Скільки вони за це готові заплатити? Що ще вони хочуть? Це не філософія. Це маркетинг.

Сценарій 1. Планувати маркетинг

Очевидно, що господар сільської садиби повинен вміти планувати успіх власної бізнес-моделі. Йому потрібно визначати цілі та ставити завдання:

  • Яку цінність можна запропонувати ринку?
  • Що стане драйвером продаж у сільській садибі?
  • Який рівень сервісу необхідно створити та надати?
  • Як забезпечити якісне обслуговування?
  • Які додаткові послуги можна запропонувати гостям?
  • Які інструменти для просування послуг та продуктів слід використати?
  • З ким варто почати співпрацю та партнерство?
  • Інші питання

Сценарій 2. Буде, як було.

Можна все залишити все як є, чекати на когось, на щось. Далі продовжувати сподівається на те, що легко дається і дешево коштує, розраховуючи лише на деякі результати. Але чи є ці результати відображення того успіху, якого хоче досягти власник садиби?

Бізнес у сільському туризмі потребує стратегії

Маркетингова стратегія сільської садиби розглядає усі сфери діяльності, через призму задоволення видимих та прихованих потреб, запитів клієнтів (візитерів, гостей, туристів) допомагаючи господарю робити реалізацію продуктів та послуг. Маркетинг впливає на усі функції бізнесу, через це координація дій, управління діяльністю у сільській садибі на основі плану маркетингу  має вирішальне значення для усунення бар’єрів, контролю якості надання послуг, взаємодії з цільовими аудиторіями.

Маркетингова стратегія сільської садиби охоплює усі важливі аспекти комерційної діяльності, а саме:

  • Дослідження ринку та визначення потреб у послугах, виявлення найбільш ефективних моделей просування, аналізу конкурентів, вивчення споживчих настроїв, трендів;
  • Моделювання продуктів та послуг, що пропонує сільська садиба згідно споживчих запитів та реальних потреб цільових аудиторій
  • Сформувати портрет цільової аудиторії, розуміти його потреби та запити;
  • Визначити та сформувати чіткий план дій, як найкраще залучити потенційного клієнта, інформувати його про свій продукт чи послуги, а головне – переконати його купити;
  • Створити рекламну кампанію, на основі ефективних інструментів маркетингу, та досягнути найбільш ефективного способу охоплення цільової аудиторії;
  • Побудувати модель підтримки відносин з клієнтами за допомогою різноманітних рекламних акцій, програм лояльності.

Маркетингова стратегія допомагає господарю сільської садиби створювати нові послуги та продукти, що мають найкращі потенційні шанси на збут та отримання прибутку.

Результат – чіткий план, що ми хочемо досягнути.

Загалом, господар сільської садиби повинен розуміти, що усі бізнес-процеси слід прописати в документи, згідно алгоритмів, сценаріїв, з врахуванням різних факторів, та інструментів.

У своїх лекціях та тренінгах “Школа сільського туризму” орієнтує тих хто вже має сільську садибу, чи планує її відкривати чітко прописувати, вивчати питання, які стосуються наступних компонентів моделі бізнесу на сільській території.

  1. Стратегія сільської садиби
  • бізнес стратегія
  • стратегія маркетингу
  • визначення ключових показників
  • чек листи
  • продажі

2. Інтернет сторінка сільської садиби:

  • дизайн та зручність для читача
  • публікації, контент план
  • воронка продаж
  • конверсія

3. Цільовий трафік та конверсія:

  • онлайн реклама (контекстна, таргетована)
  • оптимізація під пошукові системи
  • розміщення публікацій на інших сайтах
  • блог
  • SMM
  • E-mail маркетинг
  • тематичні заходи (форуми, ярмарки, виставки)
  • інші канали просування

4. PR активність

  • публікації у медіа про сільську садибу
  • спеціальні проекти
  • прес-заходи
  • соціальні заходи

5. Клієнт-орієнтований маркетинг

  • політика продаж
  • програма лояльності
  • акції та спеціальні пропозиції
  • сценарії взаємодії з клієнтами

6. Аналітика

  • інструменти Google
  • Аналіз продаж
  • Аналіз вхідних запитів
  • Аналіз ключових результатів
  • дослідження цільової аудиторії
  • аналіз цін, трендів

Слідкуйте за оновленнями на нашому сайті “Школа сільського туризму”, будемо раді Вас бачити на тренінгах, лекціях, семінарах.

Олександр Коваль
Автор

Підприємець, бізнес – консультант, мандрівник, блогер, тренер та викладач. Засновник Туристичного – інформаційного центру «Турінформ Закарпаття». Розвиваю та дарую ідеї для розвитку власної справи. Інтереси: маркетинг та продажі, pr&брендинг, smm; Сектор: туризм та готельно-ресторанний бізнес, виробництво натуральних продуктів харчування.

Залишити коментар

avatar
  Підписка  
Notify of