Знайшов геніальний секрет, причину затримки розвитку власної справи у власників сільського туризму у селах України.

Насправді, довго збирався з думками, провів у роздумах декілька тижнів. Думав, чи варто роздавати цінну інформацію, рішення, що стосуються власної справи. Вирішив, що так.

Вирішив ділитись досвідом та рішеннями які мають одну спільну рису. Вони змушують людину думати, порівнювати, генерувати рішення. Буду давати чіткі, покрокові рішення, читання яких має вплив на свідомість, мислення та поведінку.  Але діяти повинні ви. Секретів буде багато, але цікавіше не слухати про них, а втілювати їх на практиці. Спробуйте.

Вихідна точка. Мені набридло слухати ті самі питання та чути про ті самі проблеми. Пройшов місяць, після останнього мого тренінгу з розвитку туризму. За 6 годин ми розглянули ключові питання та намітили певні пропозиції та дали відповіді на питання, що робити. На завершення, я задав питання учасникам. Що конкретно завтра вони зроблять. Зал мовчав, не розумів про що я. Довелось повторити, але відповіді не було. Питаю, навіщо ми збираємось? Навіщо планувати дії, якщо нічого не робити. Це була розгубленість. Збиратись заради зборів? Навчатись заради навчання? Говорити заради розмови? Кажу собі стоп.

За останні роки провів десятки тренінгів по започаткуванню власної справи на селі у 7 областях України, спілкувався з сотнею тих, хто планує відкрити свою садибу, та тими хто прагне це зробити. З багатьма підтримую контакт. Вирішив, що через онлайн – платформу це зробити набагато легше.

Одне й те саме! Десятки тих самим проблем та питань. Що робити, з  чого почати, де отримати підтримку, як працювати з туристами. Далі, обговорюємо десятки ідей, прописуємо план дій.

Що помітив? Всі хочуть діяти, але не можуть зробити перший крок. А без нього ніяк. І я розумію їх розпач, розгубленість, потреби. Мені приходять листи, з проханням допомогти з просуванням сільської садиби. Запитую елементарні речі, розкажіть мені про вашу садибу. Елементарне питання ставить у ступор господаря. Чому так? Чому ви не можете розповісти про свій продукт, про свою послугу, про причину, чому до вас варто приїхати, чому варто повернутись. Люди вкладають кошти у бізнес, але не мають відповіді на питання – для кого. Часто думають, що ціль – відкритись, а гості повинні приїхати. Але чому? Відповідь банально елементарна. Але от що скажу.

Власна справа – це ваша справа. Сільський туризм це бізнес. Де діють ті самі правила, що й на інших ринках. Успішні проекти починаються з правильної бізнес моделі. Але чомусь ми думаємо, що сільський туризм, це альтруїзм, це благодійність, яку хтось повинен підтримувати. Хто? Якщо ця діяльність не потрібна власнику власної справи – вона не потрібна нікому.  Тому власну справу, у якої погана бізнес модель – чекає фіаско. Конкуренти не сплять, вони діють.

Свого часу Омае Кенічі – японський фахівець в галузі стратегічного менеджменту, сказав: «не варто тиснути на весла, якщо ваш човен пливе не туди». Якщо бізнес, не має стратегії, ваші дії це трата ресурсів та часу. Ви відповідальні за ваші рішення та дії.

Дайте собі відповідь. Прошу вас дати відповідь на декілька питань:

  • Ви маєте сільську садибу, але нема туристів?
  • У вас є бажання зробити своє середовище кращим, а село успішним?
  • Ви думаєте про те, як сформувати привабливість території де працюєте, проживаєте?
  • Ви шукаєте шляхи розвитку вашої справи? Хочете відкрити сільську садибу?
  • Ви фермер, у вас є земля, вас цікавить, як на туризмі заробити гроші?
  • Ви знаєте вашу місцевість, любите своє село та край? Але не знаєте, як почати працювати з туристами?
  • Ви шукаєте нові інноваційні моделі ведення бізнесу у сільській місцевості?
  • Ви розвиваєте вашу громаду, об’єднуєте навколо себе активних громадян, підприємців, шукаєте однодумців та ідеї?

Що далі? Якщо ви дали відповідь так, на одне з питань, то вам до нас. Даний сайт – це практичні поради, знання та рішення для тих, прагне розвинути власну справу, а не чекати допомоги. Ви повинні працювати на себе та для себе. Щотижня інформації буде більше.

Секрет. Насправді простих рішень нема та й не буде. Але разом ми побудуємо індивідуальну, оригінальну бізнес модель, алгоритм дій, з врахуванням ситуації де перебуває ваша власна справа. Це процес. Разом пропишемо план дій на тиждень, місяць, квартал рік, будемо прогнозувати, аналізувати. Це бізнес. Тому ви повинні навчитись ефективним інструментам, що б отримати те, що хочете, визначити для себе джерела доходу, створите нові продукти та послуги.

Пам’ятайте. Наявність чіткої стратегії – це шлях до перемоги. Це тривала робота, в якій слід зробити перший крок. Чим раніше ви його зробите, тим ближче ви будете до цілі.

То ж якщо ви вже вирішили прочитати цей лист, прийшли на сайт, то приготуйте собі листок чистого паперу, маркери. Все це знадобиться для побудови власної моделі власної справи на селі. Будьмо дружні. Слідкуйте за оновленнями. Ми почали.

Олександр Коваль,

Автор платформи  «Школа сільського туризму», засновник «Турінформ Закарпаття», викладач факультету туризму УжНУ.

0 0 голосів
Рейтинг статті
Олександр Коваль
Автор

Підприємець, бізнес – консультант, мандрівник, блогер, тренер та викладач. Засновник Туристичного – інформаційного центру «Турінформ Закарпаття». Розвиваю та дарую ідеї для розвитку власної справи. Інтереси: маркетинг та продажі, pr&брендинг, smm; Сектор: туризм та готельно-ресторанний бізнес, виробництво натуральних продуктів харчування.

Підписка
Сповістити про
guest
4 Коментарі
Старіші
Новіші Найпопулярніші
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Анатолій
Анатолій
5 років потому

Пане Олександре,вітаю Вас! Декілька запитань по темі:1.Чи враховуєте Ви особливості регіонів України? 2.Чи передбачаєте Ви створення кооперативів в сфері сільського туризму?

олег
олег
4 років потому

Добрий день. Займаюсь зараз стратегією розвитку сільського туризму в ОТГ. чи можемо ми зустрітись з Вами і обговорити Ваш досвід.