Ідея туристичного бізнесу у сільській місцевості полягає не лише у створенні комфортних умов для відпочинку, але й в організації культурної програми, що може стати візитівкою для господаря, допоможе залучити нових клієнтів, та здатна зробити приватну садибу відомою далеко за межами населеного пункту.

Для тих, хто починає прагне зайнятись сільським туризмом, можна відзначити, що успіх справи залежить від збігу кількох факторів, насамперед це:

  • наявності ідеї та бажання автора власної справи на селі
  • місця розташування сільської садиби
  • наявності історико-культурних чи природних ресурсів
  • організації дозвілля, анімаційні програм
  • компетентності персоналу, що працюватиме з туристами
  • уміння поєднати один, чи усі наявні можливості, або створити власні.

Зазвичай, переважно, ініціатори сільського туризму починають з того, що приймають гостей та починають пропонувати послуги туристам.

Алгоритм роботи у секторі сільського туризму простий. Зароблені кошти, власники вкладають у якісне покращення умов побуту, у розвиток інфраструктури садиби, у просування та формування її привабливості.

Поступово господарі нарощують спектр послуг, що надаються, а потім настає період створення більш складних туристичних продуктів, як то:

  • походи пішки околицями садиби, на 5 – 10 – 15 км, з частковим харчуванням на маршруті. Де є можливість заробити кошти на супроводі, харчуванні чи прокаті спорядження;
  • організація та проведення тематичних екскурсій по місцевих визначних пам’ятках. Де теж, з’являється можливість додатково заробити кошти на організації та супроводі екскурсії, перевезенні туристів;
  • іншим цікавим напрямком є, розвиток активних форм відпочинку, як то велосипедні прогулянки, сплавах по річкам, мандрівки на коня. Де окрім господаря, кошти можуть заробити партнери садиби (прокат спорядження, супровід групи);
  • ще однією можливістю, для розвитку бізнесу у сільській місцевості, може бути створення штучних об’єкті показу (музеї, оглядові майданчики, тимчасові стоянки туристичних груп, сувенірні крамниці іт д), що як правило привертають увагу клієнтів, та стають причиною – чому слід приїхати в село.

Прикладами вдалого розміщення сільської садиби, як місця проживання та об’єктів екскурсійного огляду є будинки розташовані на березі річки, озера, лісу, далеко від великих промислових міст, інженерних комунікацій, ліній електропередач, автомагістралей.

Важливим чинником, є транспортна доступність. Турист має по перше володіти інформацією, як доїхати, а по друге, мати альтернативні можливості для приїзду: потяг, автобус, автомобіль, велосипед, дійти самостійно пішки.

Дуже добре буде, якщо крім самостійного перебування та чудового оточення, унікальних екскурсійних програм, свіжого повітря, сприятливих екологічних умов ці місця нададуть можливість для гостей приватної садиби вільного спілкування з природою, збиранням грибів, ягід та інших дикоростучих, організації полювання та риболовлі, фотополювання, знайомства з історико – культурним багатством місцевості, або участі у різних святкуваннях, фестивалях та ярмарках.

Варіанти розвитку потенціалу сільського туризму можуть бути різними, наприклад:

  • створення туристських комплексів – об’єднання сільських садиб, обладнаних найсучаснішими зручностями;
  • розташування сільських садиб поруч з об’єктами підвищеного інтересу: пам’ятки архітектури, природні пам’ятки, дегустаційні зали місцевих продуктів, міні-виробництва еко продуктів, рибальські та мисливські господарства, міні – музеї;
  • формування “сільських” турів (комбінованих, спортивно – екологічних, пізнавальних з проживанням та харчуванням у сільських будинках).
  • Розвиток сільського зеленого туризму, як і будь-який інший вид господарської діяльності, вимагає чіткого планування. Відповідальність за результат повністю лежить на плечах господаря. Як і будь який керівник, менеджер, власник сільської садиби повинен мати чіткий робочий план, щоб розуміти, що за продукт він створює, для якої цільової групи, за яку ціну він його продаватиме, де та на якому ринку, за яких умов та обставин та звісно коли та що робити.

Все це передбачає чітке визначення та конкретну регламентацію стратегії діяльності сільської садиби, розробку тактики і виробничого механізму створення та надання послуг,  функціонування агротуристичних організацій і закладів у ринковому середовищі, з метою забезпечення їх ефективної конкурентоспроможності та економічного процвітання. Адже, турист, як клієнт завжди має вибір.

Успіх справи організації гостинності на селі визначають, насамперед, такі чинники:

  1. У родині господаря приватної садиби:
  • професійна кваліфікація господарів;
  • вміння зацікавити туристів;
  • співпраця та ефективна комунікація цілої родини;
  • добрі стосунки з сусідами;
  • особисті якості (комунікабельність, талант керівника).
  1. У господарстві сільської садиби:
  • локалізація та географічне розташування;
  • відповідні будівлі, приміщення та інвентар;
  • тип сільськогосподарської продукції, яка виготовляється;
  • здорова їжа, яку пропонують туристам;
  • безпека туристів;
  • наявність місця рекреації на свіжому повітрі;
  • можливість цікавих занять, анімація.
  1. У регіоні та у селі:
  • туристична привабливість території;
  • інфраструктура місця розташування та перебування;
  • послуги, що надаються в околиці;
  • форми проведення вільного часу.

Активізація та розвиток приватної ініціативи у сільській місцевості, через розвиток сільського туризму може принести відчутні вигоди для наступних ключових учасників:

  • Споживачі, або покупці послуг, що отримають задоволення попиту, від споживання продуктів з цільового регіону, які вони можуть легко впізнати, через наявність бренду «Приватна садиба», що гарантуватиме, в першу чергу тематичність, оригінальність, унікальність, якість та безпеку відпочинку;
  • Виробники послуг, власники приватної садиби, отримають додаткові переваги від діяльності, пов’язаної з просуванням та продажем послуг відпочинку на селі;
  • Посередники (тур оператори, тур агенти) отримають переваги, оскільки вони матимуть кращі позиції для ідентифікації, позиціонування, просування та реалізації унікальних тур продуктів;
  • Місцеві ключові учасники (урядові та неурядові організації, засоби масової інформації, бізнес) опосередковано отримають вигоду від просування території, оскільки цільова територія отримає додаткову рекламу завдяки сформованому іміджу приватної садиби та успішному маркетингу тур продуктів з даного регіону на різних ринках.

Якщо окреслити, то суттєвими перевагами, від започаткування власної справи у сільській місцевості можуть бути наступні моменти:

  • Відсутність суттєвої конкуренції, що дозволяє увійти у бізнес навіть тим, хто немає значного досвіду;
  • Не потрібно отримувати додаткових ліцензій, власник садиби може здійснювати діяльність, як особисте селянське господарство, або зареєструватись, як приватний підприємець;
  • Для старту проекту потрібно мінімальні ресури;
  • Сільський туризм, чудова ідея для бізнесу у сільській місцевості;
  • При наявності власного будинку, є суттєва економія ресурсів.

Розвиток приватної справи на селі, це цікава робота та завдання. То ж запрошуємо до партнерства та співпраці.

Олександр Коваль
Автор

Підприємець, бізнес – консультант, мандрівник, блогер, тренер та викладач. Засновник Туристичного – інформаційного центру «Турінформ Закарпаття». Розвиваю та дарую ідеї для розвитку власної справи. Інтереси: маркетинг та продажі, pr&брендинг, smm; Сектор: туризм та готельно-ресторанний бізнес, виробництво натуральних продуктів харчування.

Залишити коментар

avatar
  Підписка  
Notify of