В Україні, до кінця року необхідно підготувати нову Державну стратегію регіонального розвитку та регіональні стратегії на 2021-2027 роки. Компонент туризм, у більшості громад буде представлено.

Кожне місто, громада, село в Україні, має свої стратегічні переваги та недоліки, якими можна управляти, та які можна перетворити на додаткові переваги, за рахунок, розробки та реалізації програми розвитку туризму, у поєднанні з його околицями, в яких зосерджені туристичні ресурси.

Якщо розглядати перспективи розвитку туризму міста, громади, села, ми не можемо їх розглядати без околиць, які формують потенціал для тур продуктів та є складовими для території.

Останні десятиліття туризм в Україні проявляє себе, як надзвичайно стійка одиниця в економіці окремих областей, діяльність, якої спрямована на розвиток інфраструктури, що генерує сотні мільйонів гривень в бюджетному секторі та створює десятки тисяч робочих місць.

Для того, що б почати роботу з розробки програм розвитку туризму в громадах, ми повинні визначити проблеми та сформувати задачі. Подаємо узагальнений перелік проблем, що є типовими для міст, громад та територій України.

Актуальні короткострокові та довгострокові (без поділу на групи), проблеми туризму:

  1. Незадовільний рівень роботи з координації туризму в громадах, містах, селах
  2. Низький рівень якості послуг та стандартів роботи закладів індустрії туризму
  3. Недостатній рівень реклами міст, громад та територій
  4. Низький рівень конкурентності послуг індустрії туризму міст, громад та територій
  5. Незадовільний рівень інфраструктури міст, громад та територій
  6. Незадовільний зовнішній вигляд об’єктів в історичній частині міста та на основних маршрутах
  7. Низький рівень прибутковості підприємств індустрії туризму
  8. Високий рівень плинності кадрів в індустрії туризму: харчування, проживання, сервіс
  9. Недостатній рівень матеріально технічної бази підприємств індустрії гостинності
  10. Недостатній рівень співпраці з містами та територіями
  11. Низький рівень об’ємів продаж внутрішніх тур продуктів
  12. Недостатній рівень роботи комунальних служб міста та околиць
  13. Низький рівень співпраці в секторі туризму та між секторами
  14. Недостатній рівень розвитку спеціалізованих видів туризму
  15. Відсутня інвентаризація тур ресурсів та тур продуктів
  16. Недостатній рівень інформації про місто та околиці на мовах туристів
  17. Короткий термін перебування туриста та екскурсанта на території міста, громади, області
  18. Незадовільний рівень участі міста, громади у виставкових заходах та презентаціях
  19. Недостатній рівень якісних фото та відео продуктів про місто, громаду
  20. Відсутність бачення перспектив та напрямків розвитку туризму міста чи громади
  21. Відсутній календар подій на рік та узгодження дій між організаторами
  22. Відсутні нові тур маршрути та тур продукти міста чи громади
  23. Низький рівень патріотизму місцевих жителів міст, громад
  24. Недостатній рівень співпраці закладів освіти з питань розвитку внутрішнього туризму громад
  25. Відсутність системи підготовки та перепідготовки кадрів у секторі туризму, за межами ВНЗ.

Звісно, перелік проблем, може розширюватись та змінюватись, для різних міст чи територій, та вносити свої коригування. Але важливо формувати задачі, по їх вирішенню.

Для вирішення зазначених проблем сектору та розвитку туризму міст, громад, пропонується, реалізація наступних програм та ініціатив, за участі представників освітніх закладів, органів влади, бізнесу, громадських організацій, та медіа.

Яким чином здійснити розвиток туризму в межах міста чи громади?

Пропонується, знайти шляхи вирішення наступних проблем, та створити ініціативи направлені, на вирішення завдань, через реалізацію наступних компонентів.

Компонент 1. Створення сприятливих умов для розвитку туристичної галузі міста чи громади:

  • Забезпечення діяльності Регіональної туристичної організації міста чи громади, щодо підвищення якості послуг, просування територі, та діяльності пов’язаних з організацією відпочинку громадян
  • Співпраця з туристичними підприємствами міст та громади, побудови партнерства
  • Сприяння підвищенню якості туристичних послуг для гостей та жителів міста, громади
  • Регулярні засідання Координаційної Ради з питань туризму міста чи громади
  • Організація професійних презентаційних, освітніх заходів до Всесвітнього дня туризму, ініціювання та проведення тематичних форумів для секторів туризму
  • Заходи для підвищення туристичного потоку в громаду в сезони: осінь – зима та весна – літо
  • Розробка та запровадження системи громадського контролю якості послуг, що надаються об’єктами туристичної інфраструктури та туристичними компаніями
  • Аналіз потреб, оцінки логістики, розробка та запровадження системи супроводу туристів у громадах
  • Створення, підтримка та просування системи «Онлайн гід» , переклад на іноземні мови
  • Розробка системи та проведення моніторингу діяльності об’єктів туристичної інфраструктури та суб’єктів підприємницької діяльності у сфері надання послуг, пов’язаних з організацією відпочинку та подорожей громадян.
  • Розробка пропозицій та заходів щодо покращання їх роботи
  • Аудит, оцінки та затвердження вимог до екскурсійних програм по території міста чи громаді
  • Створення та затвердження положення про правила здійснення екскурсійної діяльності в громаді
  • Співпраця з закладами розміщення та харчування, перевезення міст, громад, щодо підвищення якості послуг сфери обслуговування для гостей та туристів
  • Створення реєстру та постійне оновлення електронної бази даних підприємств туристично-рекреаційного комплексу громади, території
  • Проведення інвентаризації та паспортизації об’єктів культурної спадщини згідно з Державними стандартами
  • Моніторинг потреб суб’єктів індустрії туризму, розробка плану дій, щодо їх задоволення та покращення
  • Створення реєстру та постійне оновлення електронної бази даних об’єктів туристичної інфраструктури громади
  • Проведення заходів із пропаганди серед жителів міста (цільових груп: освіта, підприємства, службовці) перспектив розвитку туристичної галузі шляхом організації круглих столів, екскурсій, навчань, конкурсів..
  • Створення програми фінансування ініціатив діяльності громадських організацій, що сприяють розвитку туризму в місті чи громаді
  • Розробка та видання інформаційних матеріалів, з метою популяризації різних видів туризму в місті чи громаді: діловий, подієвий, гастрономічний, лікувально-оздоровчий туризм та інші
  • Сприяти розширенню мережі та різноманітності гуртків, заходів для популяризації пізнавального, культурного та активного туризму серед дітей та молоді громади
  • Сприяти запровадженню сучасних інтерактивних Інтернет-сервісів для підвищення якості інфраструктури та надання послуг туристам та мешканцям міста, з можливістю громадянам висловлювати свої відгуки щодо сервісу та якості послуг з використанням Інтернет-ресурсів
  • Вивчення перспектив та створення туристичного кластеру: «Громада та околиці»
  • Сприяння промоції транспортної інфраструктури громади (зупинка автобусів, автомашин, залізничний вокзал, автостанція, аеропорт).

Компонент   2. Розвиток кадрового потенціалу індустрії туризму, формування іміджу, патріотизму громади

  • Представлення туристичного потенціалу громади на туристичних виставках в м.Києві: «UITT», «Туристичний салон», у Львові, регіональних та інших, в залежності від задач
  • Забезпечення поширення на міжнародному та всеукраїнському рівні інформації про заходи в рамках: Дня громади, сезонні та міжсезонні періоди
  • Посилення співпраці з містами побратимами
  • Створення туристичної Інтернет-сторінки «Відпочинок в громаді», забезпечення її системного оновлення та розміщення промоційних матеріалів про туристичний потенціал громади
  • Сприяння співпраці туристичних підприємств з навальними закладами, які готують спеціалістів для туристичної сфери
  • Пропагування в засобах масової інформації переваг внутрішнього туризму громади
  • Проведення семінарів-навчань, тренінгів для представників туристичних підприємств, громадських організацій щодо організації в’їзного туризму громади
  • Забезпечення проведення туристичних екскурсійних програм для школярів початкової та середньої школи, місцевих жителів

Компонент 3. Підвищення туристичної привабливості та створення сучасного позитивного туристичного іміджу громади

  • Створити реєстр та затвердити список головних подій громади (фестивалі, ярмарки, форуми), та внести його на вищий рівень (село – громада – район – область – регіон).
  • Організація різноманітних конкурсів, програм для створення позитивного туристичного іміджу громади
  • Створення інформаційних друкованих та електронних матеріалів для представлення туристичного потенціалу громади
  • Підтримка нових культурних ініціатив, з метою підвищення туристичної привабливості громади
  • Провести інвентаризацію та створення реєстру культурних пам’яток за історико-культурними періодами громади
  • Створення та підтримка музею громади
  • Оцінка та аналіз, розробка пропозицій, створення системи туристичної навігації у громаді, в т.ч. організувати виготовлення та встановлення туристичних вказівників (туристичних стовпів-покажчиків, покажчиків різних напрямків, туристичних карт-схем, стендів туристичної інформації, інформаційних білбордів та сіті-лайтів, туристичних стендів тощо)
  • Сприяння популяризації сучасних форматів проведення акцій з популяризації екскурсійного туризму в громаді – квестів, флеш-мобів, вуличних перформенсів тощо по усім районам громади
  • Сприяти створенню та популяризації сучасних інтерактивних засобів поширення інформації із застосуванням QR-кодів на основних об’єктах туристичної інфраструктури
  • Сприяти запровадженню громадських ініціатив щодо поширення в Інтернеті та соціальних мережах інформації про громаду та про туристичні об’єкти: Гасло, логотип, селфі та інше

Компонент 4. Забезпечення умов для роботи іноземних та вітчизняних туристичних операторів та груп

  • Співпраця з організаціями іноземних студентів, громадських організацій, ВНЗ України, національними культурними товариствами, закордонними діаспорами українців, що проживають чи навчаються за кордоном, налагодження обміну групами та проведення спільних культурних акцій для створення позитивного туристичного іміджу громади
  • Розширення співпраці з містами/громадами побратимами щодо реалізації культурних акцій, спрямованих на розвиток спільних соціо культурних ініціатив та розвиток туристичних обмінів
  • Сприяння розвитку різних видів туризму – розробка карт-схем, дороговказів (популярними іноземними мовами) облаштування місць стоянки для транспортних засобів, кемпінгів, місць зупинок в громаді
  • Розробляти проекти та сприяти їх втіленню щодо привабливого зовнішнього вигляду фасадів будівель, автомобільних в’їздів в громаду в т.ч. дизайну вітальних написів, благоустрою території, карт-схем та дизайну оригінального освітлення
  • Розробка системи заходів щодо супроводу іноземних туристів
  • Забезпечити наявність електронних матеріалів та розмістити їх онлайн простір на іноземних мовах
  • Путівники, карти-схеми з визначними місцями пов’язаними з історією, культурою та системи супроводу екскурсантів
  • Створити ініціативу «Рекомендую громаду» для іноземців (візуальні символи, правила)
  • Забезпечувати підтримку установам громади під час проведення міжнародних конференцій (роздаткові матеріали, сувеніри)

Для реалізації зазначених задач та питань, необхідно

  • залучити до процесу розробки програми зацікавлених учасників: влада – бізнес – громадські організації – освітні заклади – місцеві жителі – журналісти;
  • прийняти програму розвитку туризму громади на найближчі роки;
  • закласти відповідну суму коштів на виконання програми з розвитку туризму громади на рівні не менше, ніж йде сплата готельного чи туристичного збору
  • створити механізм фінансування ініціатив громадських організацій з бюджету громади, через конкурс
  • стимулювати процес формування замовлення з виконання певних послуг (робота інформаційних центрів, організація фестивалів, навчання персоналу та інші) зацікавленим сторонам.

Ваші думки та пропозиції Ви можете висловити у коментарях під публікацією.

З повагою, Олександр Коваль

0 0 голосів
Рейтинг статті
Олександр Коваль
Автор

Підприємець, бізнес – консультант, мандрівник, блогер, тренер та викладач. Засновник Туристичного – інформаційного центру «Турінформ Закарпаття». Розвиваю та дарую ідеї для розвитку власної справи. Інтереси: маркетинг та продажі, pr&брендинг, smm; Сектор: туризм та готельно-ресторанний бізнес, виробництво натуральних продуктів харчування.

Підписка
Сповістити про
guest
2 Коментарі
Старіші
Новіші Найпопулярніші
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Яна Синиця
Яна Синиця
4 років потому

Дякую за матеріал!
Я поділила діяльність по трьох напрямках: інфраструктура, продукт, маркетинг. А вже до них кожен з пунктів можна прив’язати.
проект Туристична Лиманшина
greentour.dn.ua