Розповідаю, як власнику сільської садиби суттєво збільшити власні доходи. Дане питання собі ставить кожен, тому зібрав для Вас 7 ідей, де знайти точки зростання бізнесу на селі.

Якщо ви вже відкрили власну приватну садибу, то ця інформація буде Вам корисна, та дозволить залучити ресурси та кошти, якщо не відкрили, то розгляньте їх.

Якщо ви не в курсі, мене звати Олександр Коваль, з 2007 року засновник Туристично інформаційного центру «Турінформ Закарпаття», бізнес-консультант, займаюсь розвитком людей, територій, фермерів, через розробку туристичних продуктів, маршрутів, формую привабливість громад. А у 2018 році створив цю онлайн платформу «Школа сільського туризму» де збираю корисні матеріали, що стануть в нагоді тим, хто вже працює чи прагне започаткувати власну справу на селі.

Отже, як би там не було, а інтерес до сільських територій є, внутрішній туризм в Україні активно розвивається, збільшується кількість пропозицій, зростає конкуренція, але не завжди конкурентність садиб. Дехто мириться з тим, а дехто ставить питання та шукає відповіді.

До кого відноситесь Ви? Якщо шукаєте точки зростання, та нові ідеї, то для Вас будуть корисні ця інформація від “Школи сільського туризму”.

Ідея 1. Заробляти на відходах

Ми скрізь чуємо, що переробка відходів дозволяє зберігати та підтримувати екологічну рівновагу, чистоту навколишнього простору, але це ще й нагода отримувати певні кошти. Звісно, мова не про те, що б зробити з сільської садиби полігон для утилізації сміття. Але, маючи гостей, у вас будуть відходи. Які у свою чергу можете сортувати за видами, та по мірі накопичення, дорогою в районний чи обласний центр відвозити у пункт прийому вторинних відходів, чудова нагода заробити гроші на відходах. Так, це не великі гроші, але вплив на навколишній простір значно вищий.

Що робити з органічними відходами? Звісно компостувати та збільшувати родючість ґрунтів. Що у свою чергу збільшить врожайність землі, та забезпечить Вас продуктами харчування для своїх потреб та ваших гостей.

З часом, про цю історію ви будете розповідати, до вас будуть приїжджати що б вивчати досвід.

Ідея 2. Стати онлайн підприємцем

Не бути пасивним, а стати активним продавцем власних продуктів та послуг через Інтернет, тим самим заробляти гроші на селі. Не зважаючи на вік, ви можете це робити, сьогодні онлайн простір відкритий для усіх. Для цього є десятки онлайн майданчиків, платформ, у тому числі й соціальні медіа.

Що Ви можете продавати? Ви можете продавати через онлайн послуги проживання, продукти харчування, як власного виробництва так і партнерів, це можуть бути записи на екскурсії чи прокат спорядження, велосипедів у вашій місцевості. Окремою темою, є онлайн консультації. А ще, ви можете допомагати це робити іншим, заробляючи на цьому кошти.

Ідея 3. Збільшити компетенцію та ринкову цінність

Ви маєте можливості проходити навчання та підвищувати власну компетенцію. Знаючи більше, ви зможете більше заробляти. Це, як та історія про лісоруба, котрий працював з тупою пилою, а на питання, чому не нагострить її, відповідав, що нема на це часу. Так завжди, нема часу на власний сайт, на розуміння, хто ваш клієнт, на маркетинг та продажі. Але є час на пасивне чекання, та депресію.

Коли Вас згадують, що про вас говорять? Чи рекомендують ваші послуги? Чи знаходять вас в Інтернеті, в каталогах?

Вивчайте кращі практики в колег, по країні та за кордоном. Коли це робити? Постійно. Цей процес безперервний. Побудуйте власну роботу так, що б мінімізувати витрати та збільшити ефективність.

Ідея 4. Будувати партнерства та прихильність

Партнерство з різними сторонами має чіткі переваги та високі шанси на залучення ресурсів. Звісно не все одразу, але ви повинні розуміти, хто Вам потрібен, з ким будувати партнерство, що для цього треба.

Разом з іншими підприємцями, фермерами, господарями садиб з вашого, сусіднього села створіть просвітницький проект, та знайдіть час для роботи, навчання школярів у школі вашого села, розповідайте їм про важливість мати власну справу, ідею та берегти довкілля.

Запрошуйте журналістів, та розповідайте свою історію, нехай у медіа збільшується кількість публікацій про вашу садибу, вас та вашу унікальність. Спілкуйтесь з художниками, фотографами, блогерами, відео операторами, науковцями, запрошуйте їх, будуйте з ними співпрацю та партнерство. І вони зможуть вивести Вас новий рівень.

До прикладу, знаючи, хто привозить туристів у Вашу місцевість (туроператор, екскурсовод), Ви можете провести зустріч та побудувати співпрацю з метою привернення уваги до садиби, пропонуючи свої послуги: відпочинок, харчування, дегустація, продукти, екскурсія. А це вже додаткові кошти та заробіток.

Вищий імідж, сформована ідея, лояльність та прихильність різних цільових до вас, вашого проекту дозволить Вам легше будувати партнерства, як результат краще продавати свої послуги та продукти. Інколи одне партнерство відкриває нові можливості.

Ідея 5. Залучати допомогу на соціальні проекти

Напишіть про те, що ви хочете зробити. Відновити зону відпочинку, сквер, посадити сад чи ліс, пробурити скважину для водопостачання в селі, чи водо очистку.

Завжди є ті, хто має бажання допомогти, для цього потрібно про потреби говорити та разом з громадою шукати підтримку. Тим самим збільшувати привабливість громади, залучаючи туристів та робити продажі послуг за вищу ціну.

Залучіть, через громаду,  у село волонтера корпусу Миру зі США, чи експертів з Німеччини, Швейцарії які можуть допомагати розвивати екологічні, економічні, освітні проекти, писати проекти з розвитку соціальної інфраструктури. Дайте йому відповідні умови проживання, разом вивчайте іноземну мову.

Ідея 6. Стати тренером та проводити навчання

Господар сільської садиби може розповідати про свій досвід та свою практику тим, хто виявить бажання, пояснюючи яким чином він розпочав роботу на селі, з чим зіштовхнувся, де брав інформацію, яким чином планував, яких помилок допустив та де знайшов вихід.

На цьому всьому можна заробляти гроші, стати лектором чи тренером на семінарах з розвитку власної справи, подавати заявки на гранти, приймати участь у тендерах на їх проведення.

Ви можете розробити власну методику та програму, майстер-клас, та запрошувати на безкоштовні візити організовані групи, даючи корисну інформацію тим хто планує працювати на селі, започаткувати власну справу та як не розчаруватись у виборі, де знаходити підтримку та ресурси.

Цільова аудиторія: мешканці міст, сіл з різних областей України. Хто може бути учасником спитаєте? Це і діючі господарі та ті хто цікавиться, але й вчителі шкіл, працівники клубів, сільські депутати та інші потенційні прихильники ідеї.

Де шукати? Використовуйте соціальні медіа та онлайн простір по максимум.

Де проводити навчання? Це може бути, як власна садиба, так і приміщення сільської бібліотеки, школи, клубу чи селищної ради. Все вирішується.

Звісно маючи ідею, алгоритм, рішення Ви можете приїздити і на тренінги в районні, обласні центри, де будете розповідати про свою історію, тим самим популяризуєте власну садибу, формуєте до неї прихильність, та заробляєте на цьому гроші.

Ідея 7. Отримати грант від донора

Залучення коштів для сільської садиби, це цікавий напрям роботи, який передбачає наявність певної стратегії. У Вас мусить бути мета, цілі, плани. Але найголовніше, Вам потрібна громадська організація, адже донори дають кошти неприбутковим організаціям. Ви разом з родиною можете створити громадську спілку, яка займатиметься різними питаннями, чи то екологічними, освітніми, економічним розвитком громади, чи просто розвитком громади. Об’єднайте зусилля, та запросіть в організацію сільських вчителів, працівників клубу. Разом плануйте проекти та шукайте під це кошти.

Зверніть увагу, що є спеціальні ресурсні центри, де зібрана інформація про програми та гранти. Є фонди, що дають кошти лише тим, хто вже має історію, але є такі, що дають кошти й новачкам. Ви можете запрошувати та проводити у себе тренінги, табори, навчання, майстер-класи, екскурсії та реалізовувати десятки різноманітних проектів.

Де знайти інформацію? Наприклад, декілька сайтів:

  • Ресурсний центр гурт https://gurt.org.ua/news/grants/
  • Велика ідея https://biggggidea.com/opportunities/
  • Програма Culture Bridges http://culturebridges.eu/key-dates
  • Громадський простір https://www.prostir.ua/category/grants/

Аналізуйте ці рекомендації, формуйте питання та шукайте відповідь. У будь якому випадку, влаштовує вас існуючий стан справ, чи ні, але можливості для зростання є. Більш детально про це буду розповідати під час тренінгів, онлайн лекцій. Слідкуйте за оновленнями інформації на сайті та на сторінці у мережі фейсбук “Школа сільського туризму”.

Запишіть собі план дій, скоригуйте відповідно роботу, та почніть думати над реалізацією. Обов’язково повідомте про це вашу цільову аудиторію.

Не кажіть ніколи, що у вас нема часу. Але звісно у вас має бути бажання.

Читати далі, про 10 онлайн інструментів для залучення туристів у сільську садибу?

Більше корисних матеріалів по темі: сільський туризм

Олександр Коваль
Автор

Підприємець, бізнес – консультант, мандрівник, блогер, тренер та викладач. Засновник Туристичного – інформаційного центру «Турінформ Закарпаття». Розвиваю та дарую ідеї для розвитку власної справи. Інтереси: маркетинг та продажі, pr&брендинг, smm; Сектор: туризм та готельно-ресторанний бізнес, виробництво натуральних продуктів харчування.

Залишити коментар

avatar
  Підписка  
Notify of